Release January 20, 1995
EAN/UPC: 705304240922
Traumton CD: 4409
Lineup
All music composed and performed by Michael Rodach
Produced, written and performed by Michael Rodach
All titles published by Traumton Musikverlag
Info / Info english
Rodach – Music For Fish- Musik für Fische
Rodach’s „Musik für Fische“ ist so aberwitzig wie der Titel. Klassisch-avantgardistische Assoziationsmusik, komponiert für Ballett, Theater und Film, und keineswegs, wie der Titel vermuten ließe, als Beschallung für Aquarien. Rodachs minimalistische Soundtracks wecken Assoziationen und Bilder, die wie aus dem Nichts aufzutauchen scheinen. Bittersüß, leise und sentimental, kompromißlos und aufwühlend, spiegeln sie die Zerissenheit zwischen Traum und Wirklichkeit. Längst verloren Geglaubtes erwacht gleichzeitig mit der Hoffnung auf Entdeckung des Neuen, noch Unbekannten. Musikalisch erinnern sie an Aphex Twin, Soundtracks von Tom Waits, oder auch Brian Eno, David Byrne, Sakamoto und Michael Nyman. Man kann sie genießen und darin versinken wie in einem Roman von John Irving.
***
Rodach – Music For Fish- Musik für Fische (english)
Composer Michael Rodach swims through genres and media, creating music for dance, theatre and films. He presents a cross-section of these cross-currents on „Musik für Fische – Music For Fish“, offering a selection of the soundtracks he has created over the last ten years. Rodach’s compositions tangle up time, location and characters with a bittersweet romanticism – one never knows where one has landed – but the terrain is definitely not fixed in the here and now. The listener is treated to a dreamscape of disquieting memory – a melody that lingers after awakening. Berliner Rodach’s music exists in that city’s in-between state: between frightening past and uncertain future, between love and loss, between the innocent and the cosmopolitan. Yet this music is decidedly modern, – Bernhard Herrmann scores a Jim Jarmusch film; Tom Waits creates a soundtrack for Sergei Eisenstein. Delicate, forceful, and with a crystal clear sense of theatricality, Michael Rodach explores the twisted richness of inter-relation in „Musik für Fische“.